ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ ԹԵՐԹԻԿ 1

ՄԻԱՆՈՒՄ ԵՆՔ ՀԱՄԱՑԱՆՑԻՆ

 


Համացանցը միմյանց միացած համակարգիչների համաշխարհային ցանց է, որի աշխատանքն ապահովում են  որպես կապի հանգույց /http://en.wikipedia.org/wiki/Node_(networking%29)/ գործող սերվերները:  2010 թ. աշխարհում 2 միլիարդ, իսկ Եվրոպայում 400 միլիոն մարդ  էր օգտվում համացանցից* :

Ի՞նչ է շահում կրթությունը

-Համացանցը ուսուցիչների և սովորողների համար նոր գաղափարների և պաշարների հարուստ գանձարան է` այն առաջարկում է դասապլաններ, առ-ցանց վարժություներ և ուսումնական խաղեր:

-Համացանցը ավելի դյուրին է դարձնում միջազգային փորձի փոխանակումը և հաղորդակցումը տարբեր երկրներում գտնվող ուսուցիչների և սովորողների միջև:

-Համացանցը սովորողներին հնարավորություն է տալիս զարգացնել լեզվական կորողություններն ու   կիսել մշակութային արժեքները տարբեր նախագծերին մասնակցելու շնորհիվ:  Դա ավելի արագ և ավելի արդյունավետ է  և ուսումնական ճամփորդության ծախսեր չի պահաջում:

-Համացանցը մատչելի է դարձնում հետազոտական գործիքները նույնիսկ նրանց համար, ովքեր ավանդական գրադարաների մշտական ընթերցողները չեն:

Էթիկական նկատառումներ և վտանգներ

-Ինչպես իրական, կամ 'արտացանցային' աշխարհում, ցանցի ներսում նույնպես առկա են խարդախությունը, կեղծ տեղեկատվությունը և երեխաների համար ոչ պատշաճ բովանդակությամբ նյութերը:

-Չնայած համացանցը մի շարք նոր հնարավորություններ է տալիս, սակայն տեխնիկական լուծումները միշտ չէ, որ ավանդականից լավն են: Օրինակ` հաղորդակցության մեջ հեղափոխություն կատարած էլ.փոստը և տեսա-կոնֆերանսները, որոնք տեղում ներկա գտնվելու զգացողություն են տալիս, չեն փոխարինում  կենդանի  շփումը:

Ինչպե՞ս

Կրթօջախում աշխատելիս ձեր համակարգիչը համացանցին միանում է ներքին սերվերով:
Որպեսզի տանը միանաք համացանցին անհրաժեշտ են`

-Մոդեմով համալրված համակարգիչ: Որոշ համացանցային ծառայություն մատուցող կազմակերպություններ (պրովայդեր) իրենց բաժանորդներին ապահովում են մոդեմով,

- Սովորական հեռախոսակապ, լայնաշերտ համացանց,  (http://en.wikipedia.org/wiki/Broadband_Internet_access),  կամ էլ արբանյակային կապ (http://en.wikipedia.org/wiki/Satellite_Internet_access),

-Բաժանորդագրություն Համացանցային Ծառայություն Մատուցող կազմակերպությանը:
Համացանցի և օգտվողների միջև անհրաժեշտ կապն ապահովում են  Համացանցային Ծառայություն Մատուցող ընկերությունները  (http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_service_provider):  Դրանք կարող են լինել մասնավոր ընկերություններ, օրինակ` հեռահաղորդակցական կամ կաբելային ընկերությունները, կամ` այնպիսի կազմակերպություններ, ինչպիսիք համալսարաններն են: Ամսական բաժանորդային վարձի դիմաց պրովայդերներն առաջարկում են մի շարք ծառայություններ:

· Dial–up  (http://en.wikipedia.org/wiki/Dial-up_access) կապը հնարավորություն է տալիս միանալ  համացանցին ստանդարտ անալոգային հեռախոսագծով:  Օգտվողի վարձավճարը գանձվում է ըստ ծախսած ժամանակի, ինչպես արվում է սովորական հեռախոսային զանգերի դեպքում: Անալոգային հեռախոսգիծը հնարավորություն չի տալիս միաժամանակ օգտվել և համացանցային կապից և հեռախոսից:  Կապի արագությունը թույլ է:

· Լայնաշերտ կապն ապահովվում է թվային հեռախոսագծի կամ մալուխային ցանցի միջոցով: Կապի այդպիսի տեսակներ են, օրինակ, Ինտեգրալ ծառայությունների թվային ցանցը (ISDN) (http://en.wikipedia.org/wiki/ISDN)  և Բաժանորդների թվային ցանցը (DSL) (http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Subscriber_Line):  Կաբելային օպերատորների և պրովայդերների լայնաշերտ բաժանորդագրման շնորհիվ հնարավորություն է ստեղծվում  ֆիքսված վարձի դիմաց օգտվել անսահմանափակ համացանցից: Սահմանափակում կարող է դրվել ներբեռնվող տվյալների ծավալի վրա: Կապի արագությունը շատ ավելի բարձր է և  առանց  համացանցն  անջատելու կարող եք նաև օգտվել հեռախոսից:

· Այժմ մեծ տարածում են գտնում Wifi (http://en.wikipedia.org/wiki/wifi) Անլար Ցանցային Կապի  հնարավորությամբ  համակարգիրչների, հատկապես դյուրակիր համակարգիչների (նոթբուքերի) թիվը: Կապի այս միջոցի շնորհիվ հնարավորություն է ստեղծվում համացանցից օգտվել ցանկացած «անլար միջավայրում»:  Նման միջավայրեր կարելի է  գտնել, օրինակ, այնպիսի հասարակական վայրերում, ինչպիսիք են սրճարանները և օդանավակայանները:  Անլար կապի նոր տեսակ է WiMAX-ը,  որը ավելի սահմանափակ  տարածում ունի:

Լավագույն փորձը

·     Ընտրեք համացանցից օգտվելու ձեր պահանջներին համապատասխան կապ: Եթե դուք համացանցն օգտագործում եք կանոնավոր կերպով, իմաստ ունի օգտվել լայնաշերտ կապից:

· Եթե օգտվում եք լայնաշերտ կապից, առանց անհրաժեշտության մի թողեք այն  միացած: Դա կարող է լրացուցիչ գումար արժենալ` ավելացնելով նաև անվտանգության ռիսկը (անվտանգության մասին տե՛ս տեղեկատվական թերթիկ 16-ը):

·    Հնարավորության դեպքում նստեք երեխաների կողքին, երբ վերջիններս նավարկում են համացանցում:    Դա հիանալի հնարավորություն է  նրանց  ցանցային փորձառնության  քննարկման, վստահության մեծացման,  ինչպես նաեւ միասին սովորելու համար:

·     Եթե կան այլ մարդիկ, ովքեր օգտվում են ձեր պատասխանատվության տակ գտնվող համակարգչից կամ ցանցից, մշակեք ընդունելի օգտագործման քաղաքականություն:

Լրացուցիչ տեղեկությունների համար

· Համացանց ծառայություն մատուցողների համաշխարհային ցանկ` <http://www.thelist.com/>,

· Կրթական կայքեր`
Եվրոպական դպրոցական ցանցը European Schoolnet <http://www.eun.org/web/guest>,
Global Schoolhouse <http://www.globalschoolnet.org/GSH/>  Կրթական աշխարհ  Education World  <http://www.educationworld.com/> առաջարկում են պաշարներ և համագործակցային նախագծեր,

· Becta, «ՏՀՏ կրթության մեջ» Մեծ Բրիտանիայի գործակալությունը` <http://schools.becta.org.uk> խորհուրդներ է տրամադրում ինչպես գրել օգտագործման ընդունելի քաղաքականություն,

· Insafe պորտալը առաջարկում է պաշարներ և խորհուրդներ ինչպես ապահով կերպով միանալ և նավարկել համացանցում` http://www.saferinternet.org,

. Հայկական կրթական պորտալ  http://armedu.am/arm/index.php :

· Համացանց ծառայություն մատուցողների համաշխարհային ցանկ` <http://www.thelist.com/>,

· Կրթական կայքեր`
Եվրոպական դպրոցական ցանցը European Schoolnet <http://www.eun.org/web/guest>,
Global Schoolhouse <http://www.globalschoolnet.org/GSH/>  Կրթական աշխարհ  Education World  <http://www.educationworld.com/> առաջարկում են պաշարներ և համագործակցային նախագծեր,

· Becta, «ՏՀՏ կրթության մեջ» Մեծ Բրիտանիայի գործակալությունը` <http://schools.becta.org.uk> խորհուրդներ է տրամադրում ինչպես գրել օգտագործման ընդունելի քաղաքականություն,

· Insafe պորտալը առաջարկում է պաշարներ և խորհուրդներ ինչպես ապահով կերպով միանալ և նավարկել համացանցում` http://www.saferinternet.org,

. Հայկական կրթական պորտալ  http://armedu.am/arm/index.php :

 

 

 

 
NEW PUBLICATIONS